O projekcie
Stan przedcukrzycowy to problem, który dotyka ponad 2 mln Polaków i może prowadzić do poważnych chorób, jak cukrzyca i choroby układu krążenia.
Celem kampanii edukacyjnej Niebieski Pasek jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na temat stanu przedcukrzycowego oraz uświadomienie, że stan przedcukrzycowy to ostatni moment, w którym możemy przeciwdziałać wystąpieniu cukrzycy typu 2 oraz związanych z nią groźnych powikłań.
Jej zadaniem jest zwrócenie szczególnej uwagi na profilaktykę, a także zwiększenie diagnostyki. Założeniem kampanii jest dotarcie do osób z grupy ryzyka z informacją, że stan przedcukrzycowy to ostatni alarm, by zmienić swoje nawyki żywieniowe i styl życia.
Dlaczego Niebieski Pasek?
Nawiązanie w wizualizacji do elementu garderoby – niebieskiego paska ma na celu wskazanie na jeden z czynników ryzyka stanu przedcukrzycowego, jakim jest nieprawidłowy obwód w pasie.
Partnerem kampanii edukacyjnej Niebieski Pasek jest Koalicja na Rzecz Walki z Cukrzycą oraz Stowarzyszenie Edukacji Diabetologicznej. Patronat honorowy nad kampanią sprawuje Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.
Organizatorem kampanii edukacyjnej Niebieski Pasek jest firma Polpharma.